Fysiotherapie tijdens corona

Bekijk ook de andere pagina’s met praktische informatie via de knop in het menu.

FYSIOTHERAPIE IN TIJDEN VAN CORONA

Wij waren nooit weg, maar zijn nu helemaal klaar om u ook in de praktijk met raad en daad bij te staan.

Omdat het belangrijk blijft het risico op eventuele besmetting zo klein mogelijk te houden, hebben we onze organisatie en werkwijze hierop aangepast.

En wel zo:

• We vragen met aandrang om niet naar de praktijk te komen als u, of een van uw huisgenoten, corona-symptomen vertoont (zich ziek voelt, verkouden is, koorts of keelpijn heeft, hoest of kortademig is) maar ons telefonisch te contacteren;
  • We wassen of desinfecteren onze handen bij het begin en aan het einde van de behandeling, en vragen dat ook van u;
  • We reinigen de gebruikte materialen na elke behandeling;
  • We passen de werking aan om voldoende veiligheid te kunnen bieden:
    • Er is maximum 1 therapeut aanwezig die patiënten in de praktijk behandelt, en dus ook 1 patiënt;
    • We voeren de behandeling uit in de oefenzaal, en gaan in principe uit van een behandeling zonder fysiek contact – we respecteren de 1.5 m afstandsregel;
    • Handelingen waarbij het niet mogelijk is om 1.5m afstand te houden zullen door de therapeut uitgevoerd worden met een mondmasker, en indien aangewezen ook met handschoenen;
  • We vragen u om een groot badlaken mee te nemen om over de bank te leggen;
  • We houden ons aan de hygiënevoorschriften, zoals niezen in een papieren zakdoek of in de elleboogholte.

Verder vragen we u om maximaal 5 minuten op voorhand aanwezig te zijn in de wachtkamer, zodat het aantal personen in het gebouw beperkt blijft.

Wij blijven ook bereikbaar en worden steeds beter in het oplossen van vragen en ondersteuning via telefoon, mail en beeldbellen!  Wilt u liever niet naar de praktijk komen, of lijkt behandeling niet echt noodzakelijk maar zit u toch met een vraag?  Of wilt u graag wat tips?  Laat het ons weten!

Tot slot willen we nog graag meegeven dat zeker ook in deze omstandigheden bewegen erg belangrijk blijft!  Lees er hier meer over.

Ben je een sporter?  Lees hier meer over Sporten in tijden van Corona!

Fysio

Fysiotherapie Mechelen